پردیس شهیدرجایی قزوین

اطلاعیه بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست خبری بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی با اشاره به هدف این برنامه گفت: در راسـتای اجرای منویات مقام معظم رهبری و با هدف ترغیـب جوانـان و قشر فرهیخته دانشجو به ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان، پایدار و به‏ دور از هرگونـه تجمل گرایی، ثبت نام از دانشجویان در بیست ودومین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان طرح ملی همسفر تا بهشت آغاز شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه اضافه کرد: ثبت نام مرحله اول این دوره طرح ازدواج دانشجویی از امروز، ۲۸ آبان، آغاز و تا پایـان دی ماه ادامـه خواهـد داشـت.

وی خاطرنشان کرد: دانشـجویانی که در سامانه ثبت ‏نـام کنند از اواخر آذرمـاه در مشهدمقدس پذیرش خواهنـد شد و پذیرش زوج های دانشجو تـا پایـان سـال ادامـه خواهـد داشـت.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان کرد: بـر اسـاس برنامه ریزی های صورت گرفته در مرحله اول بیست و دومین دوره طرح ازدواج دانشجویی، نهـاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پذیرای ۱۵ هزار زوج دانشجو در قالب بیش از ۳۰ کاروان خواهد بود. هر کاروان از زوج های دانشجو سه روز در مشهد مقـدس اقامـت خواهنـد داشـت و بـر ایـن اسـاس اقامت ۹۰ هـزار نفـر در مشـهد توسـط نهـاد برنامـه‎ریزی و اجـرا خواهـد شـد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد: ثبت روز دانشجو به عنوان روز ازدواج دانشجویی همزمان با آغـاز اعـزام کاروان‎هـا به مشهد مقدس در شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهد شد و امیدواریم با توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی این روز ثبت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اعلام کرد: برگزاری بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی تغییراتی خواهد داشت که تشکیل ستاد ازدواج دانشـجویی کشـور بـا حضور نهـاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و همراهی ریاسـت دانشـگاه آزاد، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشـکی و ورزش و جوانان، یکی از این تغییرات است. امیدواریم با اعمال این تغییرات شاهد تغییرات مؤثری در ازدواج دانشجویی باشیم.

وی در خصوص سایر تغییرات برگزاری طرح ازدواج دانشجویی عنوان کرد: ســتادهای اســتانی ازدواج دانشجویی جهت بهره‎گیری از توان، ظرفیت علمی و ظرفیت عملی دفاتر استانی فعال شـده‎اند. همچنین برای برقراری ارتباط مستقیم با دانشجویان دبیران و رابط های اسـتانی طرح ازدواج دانشـجویی نیـز تعیـین شده‎اند و این رابط ها برنامه‎های ستاد ازدواج دانشجویی در استان‎ها را پیگیری خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: روند فرهنگی و آموزشی بیست و دومین طرح ازدواج دانشجویی نیز تغییر کرد به طوری که آموزش های ارائه شده به زوج ها شامل چهار ساعت آموزش مجـازی، هشت سـاعت آمـوزش حضـوری و چهار سـاعت برنامه‎های فرهنگی می‎شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در پایان سخنان خود با تقدیر از مساعدت های آستان قدس رضوی، شهرداری، نیروی انتظامی و صداوسیمای مرکز خراسان رضوی در میزبانی از زوج های دانشجو گفت: ثبت‎نـام طرح ملی همسفر تا بهشت صـرفا ًبـه صـورت اینترنتـی و از طریـق مراجعـه بـه نشـانی اینترنتی سـامانه ازدواج دانشجویی (Ezdevaj.org) خواهد بـود.

 


نظرات کاربران